Kryteria ocen zachowania i klasyfikowania uczniów w czasie nauczania zdalnego
Drodzy rodzice i uczniowie,
przypominamy, że od października 2020r. zmieniła się rzeczywistość, w jakiej funkcjonujemy. Modyfikacji musiały ulec również kryteria oceny zachowania uczniów. Nauczanie zdalne spowodowało, że nie możemy brać pod uwagę statutowych zapisów dotyczących frekwencji, spóźnień, aktywności na lekcjach czy stroju. Z drugiej zaś strony wirtualne kontakty stawiają przed nami nowe wyzwania i wymagania dotyczące etykiety
i zasad savoir vivre’u.
Zasady organizacji kształcenia w czasie stanu epidemii w Polsce nakładają na uczniów obowiązek uczestniczenia w zajęciach zgodnie z planem lekcji w sposób ustalony
z nauczycielem. W związku z tym:
- uczniowie muszą codziennie, punktualnie logować się w dzienniku elektronicznym Librus, na platformie G Suite lub Cisco Webex zgodnie z planem lekcji,
- odczytywać osobiście od nauczycieli wiadomości, wykonywać zlecone im zadania, uczestniczyć w zdalnych lekcjach;
- w przypadku jakichkolwiek trudności technicznych związanych ze zdalnym nauczaniem uczeń ma obowiązek poinformować o tym szkołę w dowolny, lecz skuteczny sposób (np. telefon do wychowawcy klasy, list elektroniczny w dzienniku Librus, przekazanie informacji za pośrednictwem innego nauczyciela, kolegi z klasy lub ze szkoły);
- jeśli lekcja jest przeprowadzana w oparciu o dostarczone przez nauczyciela materiały, uczeń ma obowiązek wykonać zadania i udostępnić je nauczycielowi do weryfikacji w ustalony sposób i we wskazanym terminie;
- każda nieobecność ucznia w sieci w czasie lekcji, na lekcjach online, nieodczytanie wiadomości od nauczyciela w terminie powinno być usprawiedliwione u wychowawcy i bezpośrednio u nauczyciela danego przedmiotu tak, jak było to praktykowane przy usprawiedliwianiu nieobecności przed epidemią.
Przypominamy, że nadal obowiązują te same podstawowe kryteria oceny zachowania zapisane w naszym wewnątrzszkolnym prawie, natomiast modyfikacji ulega ich wykładnia:
KLASY IV – VIII:
- Regularne logowanie się na zajęcia szkolne według planu (od 5pkt do 10pkt),
- Aktywne uczestnictwo ucznia w zajęciach online (od 5pkt do 10pkt),
- Terminowe przesyłanie zadanych prac domowych (od 5pkt do 10pkt),
- Sumienna, samodzielna i systematyczna praca (od 5pkt do 10pkt),
- Bezpieczne i kulturalne korzystanie z narzędzi internetowych (od 5pkt do 10pkt),
- Niesystematyczne logowanie się na zajęcia szkolne (od -5pkt do -10pkt),
- Brak aktywności ucznia w zajęciach online (od -5pkt do -10pkt),
- Nieterminowe wysyłanie zadanych prac domowych (od -5pkt do -10pkt),
- Zakłócanie zajęć online (m. in.: odtwarzanie muzyki, rozmowy z innymi uczniami na czacie itp. (od -5pkt do -15pkt),
- Każda nieusprawiedliwiona godzina na zajęciach online(-5 pkt)
- Udostępnianie linków do zajęć osobom postronnym, spoza szkoły (-15 pkt)
KLASY I-III:
- Wywiązywanie się z obowiązków ucznia - dotyczy to również pracy ucznia w toku nauki zdalnej
2 pkt – nie ma godzin nieusprawiedliwionych i spóźnień, dotyczy również logowania się na platformę w trakcie nauki zdalnej,
1 pkt – ma pojedyncze spóźnienia,
0 pkt – ma godziny nieusprawiedliwione i liczne spóźnienia;
Przestrzeganie zasad obowiązujących podczas epidemii daje uczniom możliwość do rozwijania samodyscypliny poprzez codzienne przestrzeganie nawyków higienicznych, dbanie o zachowanie bezpiecznej odległości w kontaktach z innymi ludźmi.
Nauczyciel wychowawca ocenia zachowanie ucznia (wychowanka) biorąc pod uwagę podczas nauki zdalnej / online także informacje pozyskane od innych nauczycieli.
W trakcie nauczania zdalnego uczeń może być oceniany:
- za aktywność online,
- za odpowiedzi ustne podczas lekcji online (wideolekcji),
- za systematyczność, terminowość i kreatywność.
- za dodatkowe zadania.
- za sprawdziany i kartkówki
- prace domowe.
Obowiązkiem rodzica jest kontrola czy dziecko systematycznie uczestniczy w zajęciach online.