Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasza Eko - Pracownia

W kwietniu 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do konkursu pt. ”Nasza Eko-pracownia” ogłoszonego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi. Projektem objęta została sala nr 20 - dotychczasowa pracownia przyrodnicza.

Opisany projekt zyskał nazwę „Eko – kraina”. Sporządzeniem dokumentacji zajęła się pani Wioletta Stankiewicz oraz Dyrektor Szkoły, Beata Żak. W części praktycznej projektu czyli w wykonaniu wizualizacji przyszłej pracowni ekologicznej pomogła pani Bożena Skierska oraz uczennica klasy IIIb, Alicja Jurda, która stworzyła pracę przestrzenną z pełnym, miniaturowym wyposażeniem sali. Pozostałą część dokumentacji przygotowali pracownicy UG w Rokicinach. Długie oczekiwanie na wyniki – ukazały się dopiero 25 sierpnia - zakończyło się sukcesem. Nasza szkoła otrzymała dofinansowanie w kwocie 29 553,00 złotych. Byliśmy jedną z 50 szkół, które otrzymały dotację.

W ramach tych pieniędzy i wykorzystując własne środki i zaangażowanie pracowników szkoły stworzyliśmy pracownię z zupełnie nowym wizerunkiem. Sala została pomalowana na niebieski kolor a podłogi wycyklinowano. Na ścianie położona została tapeta przedstawiająca las liściasty. Stworzony został kącik wyłożony szarymi płytkami z nowym zlewem. Zakupione zostały stoliki i krzesła dla 26 uczniów i biurko nauczycielskie zabezpieczone szkłem hartowanym oraz krzesło dla nauczyciela. Kupiliśmy również szafę na pomoce dydaktyczne. Dodatkowo zyskaliśmy tablicę interaktywną z głośnikami i projektorem, nowy komputer, wizualizer, wieszak na mapy. Zamiast starych rolet w oknach położone są nowe, niebieskie rolety a parapet obudowany jest drewnianą nakładką. Stoją na nim nowe kwiaty – rosiczki, storczyki, paprocie oraz zioła hodowane przez uczniów. Uczniowie w trakcie zajęć będą mogli korzystać z dodatkowo zakupionych pomocy dydaktycznych – mikroskopów, lornetek, kompasów, zestawów do oznaczania czystości wody, stacji meteorologicznych, plansz itp.

Udział w projekcie pozwolił na stworzenie nowoczesnej i przytulnej pracowni. Uczą się w niej uczniowie większości klas szkolnych. Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach mogąc wykorzystywać nowoczesne pomoce. Jako członkowie Klubu Miłośników Przyrody, uczniowie klas szóstych biorą udział w dodatkowych zajęciach terenowych. Natomiast w pracowni przygotowują materiały potrzebne do zajęć oraz prowadzą obserwacje mikroskopowe pozyskanych w terenie materiałów. Dodatkowo w nowo powstałej sali spotykają się członkowie Koła Ekologicznego, czyli uczniowie klas piątych. Na zajęciach wykorzystują Internet, tablicę interaktywną, wizualizer. Pozyskują informacje na temat stanu środowiska i sposobów ochrony przyrody oraz przeprowadzają doświadczenia.

Konkurs Ekologiczny

Dwie najlepsze konkursowe prezentacje:

Rezerwaty przyrody

Smog, efekt cieplarniany i dziura ozonowa